Procedure
Informatie aanvragen
-
De aanvrager dient een verzoek in met een duidelijke beschrijving
- van de organisatie die hij of zij vertegenwoordigt,
- een zo nauwkeurig mogelijke omschrijving van de gewenste data
- de periode waarover de data gaat
- een toelichting omtrent de achtergrond van de informatieaanvraag; -
De SFK onderzoekt of de vraag voldoende duidelijk gedefinieerd is, of de vraag in de huidige vorm te beantwoorden is en of er aanvullende toelichting benodigd is;
-
Iedere informatieaanvraag behoeft de goedkeuring van het SFK-bestuur tenzij de betreffende gegevens reeds gepubliceerd zijn;
-
Het SFK-bestuur gaat na of de informatievraag inhoudelijk past binnen haar doelstellingen en de statuten van de SFK;
-
De Raad van Toezicht van de SFK toetst of een informatieaanvraag niet tegen het belang van apothekers in gaat;
-
Gegevens die betrekking hebben op een individuele apotheek stelt de SFK alleen beschikbaar als de gevestigde/beherend apotheker van de betreffende apotheek de SFK hiertoe schriftelijk gemachtigd heeft;
-
Gegevens die betrekking hebben op een beperkte regio stelt de SFK alleen beschikbaar als naar het oordeel van de SFK hiervoor regionaal voldoende draagvlak is;
-
De SFK maakt een tijdsplanning en zo nodig een kostenraming en neemt hierover contact op met de aanvrager;
- meer over de kosten voor informatieaanvragen; -
Pas als de vraag is goedgekeurd en de aanvrager akkoord gaat met voorgestelde beantwoording, de voorgestelde levertermijn en de bijbehorende kosten, voert de SFK de informatieaanvraag uit;